vineri, 1 aprilie 2011

CE SUNT PARFUMURILE ?

Componenta parfumurilor
   

Parfumurile se pot clasifica in functie de continutul de ulei esential extras prin presare la rece din plante si flori, astfel:
- 78% pana la 95% alcool etilic diluat cu o picatura de ulei esential este produsul pe care il numim parfum sau colonie.
- Produsele care au in compozitie 22% ulei esential sunt mult mai costisitoare si acelea sunt adevaratele Parfumuri.
- EDP sau Eau de Parfum ar fi urmatoarele in clasificarea noastra si au in compozitie intre 15% si 22% ulei esential.                   
 - Urmeaza EDT sau Eau de Toilette, cu 8 pana la 15% ulei esential, urmat de Eau de Cologne care contine numai un procent de 4% ulei esential.
- Cea mai slaba ar fi Eau Fraiche, cu un procent cuprins intre 1% si 3% ulei esential in compozitie.

Categoriile principale in care se incadreza parfumurile (mirosurile) sunt: floral, citrus, chypre, oriental, green, fougere.


CE PARFUM TI SE POTRIVESTE ?

Parfumul trebuie sa se potriveasca cu personalitatea.

Uleiurile esentiale continute de un parfum reactioneaza diferit pe persoane diferite, in functie de ph-ul pielii. Unele sunt mai potrivite anumitor tipuri de personalitate decat altele, unele sunt gregare, altele mai restrictive. Alegerea dvs. trebuie sa se potriveasca cu atitudinea persoanei care va purta parfumul, cat si cu tipul relatiei pe care o aveti cu persoana respectiva.

Exista sase categorii de arome, fiecare exprimand o anume stare. Daca stiti marca favorita a persoanei pentru care urmeaza sa cumparati si familia de arome (sau o familie complementara), alegerea va fi destul de usoara.

Floral: Aceasta este cea mai raspandita si apreciata categorie, fiind creata in general din arome de flori ca trandafir, garoafa, flori de portocal, gardenie sau iasomie. Acestea sunt de multe ori amestecate pentru a produce un buchet floral. Exemple clasice din aceasta categorie includ Clinique Aromatics Elixir, Ralph Lauren Romance si Yves St. Laurent Paris.

Citrus: Parfumurile din aceasta categorie contin arome de citrice, cum ar fi lamaie sau mandarina. Aromele sunt reconfortante si fresh, fiind printre primele arome cunoscute. La inceput au fost purtate de barbati, devenind apoi populare si in randul femeilor. Cateva exemple sunt Calvin Klein CK One, Gucci Gucci si Jessica McClintock Jess.

Chypre (Cyprus): Aceasta aroma lemnoasa a fost creeata de Francois Coty si se bazeaza pe impresiile pe care i le-a lasat insula Cipru. Parfumul este dominat de note de pin si bergamota, muschi, citrice si patchuli. Cele mai cunoscute din aceasta categorie sunt Dior Miss Dior, Hermes Caleche, and Cindy Adams Gossip.

Oriental: Parfumurile orientale sunt un mix de condimente, balsamuri si rasina ce sugereaza caldura si senzualitatea exotica, fiind potrivite pentru tinute de seara. Calvin Klein Obsession, Yves St. Laurent Opium si Five Star Royal Secret se incadreaza in aceasta categorie.

Green: Aromele din aceasta categorie sunt fresh, cu o usoara ascutime datorata notelor de ierburi imbinate cu cele de pin, ienupar, frunze. Se creaza astfel parfumuri memorabile, ce reflecta personalitatile sportive si se potrivesc tinutelor de zi. Dintre cele mai cunoscute, amintim Cartier So Pretty, Ralph Lauren Safari si Hanae Mori Haute Couture.

Fougere: Aceasta ultima categorie reprezinta o combinatie intre ierburi proaspete si ferigi, alaturate pentru a produce un stil urban sofisticat. Cele mai cunoscute sunt Elizabeth Arden Blue Grass, Perry Ellis Reserve sau Davidoff Cool Water.

SEZOANE SI INTENSITATI

Alegerea parfumului trebuie sa difere, de asemenea, si in functie de sezon si de eveniment. Vara sunt potrivite cele mai usoare, in timp ce iarna, cele mai calde, mai intime. Primavara purtati parfumuri fresh, iar toamna mai subtile.

Unei tinute de zi sau celei pe care o purtati la servici i se potriveste un parfum diferit celui pe care il folositi seara. Cand cumparati pentru cineva, ganditi-va in ce ocazia va purta parfumul.

Testarea

O metoda destul de folosita in testarea parfumurilor este aceea de a incerca mai multe parfumuri odata, pe diferite parti ale corpului. Noi va sugeram sa evitati aceasta metoda, deoarece dupa doua-trei aplicari veti fi usor derutat si nu veti mai raspunde la stimulii olfactivi. Aceasta se intampla deoarece in acest caz, creierul isi aduce aminte si amesteca aromele pe care le-ati mirosit deja, nefiind receptiv la noile arome. In plus, va va fi greu sa va amintiti ce parfumuri ati incercat. De aceea, daca optati pentru o cumparare din magazin, sugestia noastra este urmatoarea: folositi sample-ere de hartie, pe care puteti nota numele parfumului incercat.

Este nevoie de cateva minute pentru ca un parfum sa se dezvolte din momentul in care a fost pulverizat. Asadar, astepti pana a mirosi pafumul pe care doar ce l-ati pulverizat, deoarece in acest fel evitati sa va “obositi” nasul. Daca aceasta se intampla totusi, cateodata o bomboana mentolata va poate fi de ajutor.

Incercati sa va limitati alegerile la doua sau trei parfumuri si pulverizati-le pe piele. Iar acum e timpul sa parasiti magazinul si sa va ganditi la altceva. Lasati sa treaca 10–15 minute pana a mirosi parfumul de pe pielea dvs. din nou.


CUM SE CITESTE UN PARFUM ?

Cel mai adesea se foloseste clasificarea conform apartenentei la o anumita familie, plus descrierea in functie de notele principale care "apar" pe masura ce se dezvaluie parfumul. Regula cea mai simpla este cea care permite intelegerea unei etapizari a notelor parfumului.

Notele de varf sunt cele carea creeaza prima impresie olfactiva - sunt si cele mai volatile, mai putin rezistente.

Notele de mijloc sunt "inima" parfumului, cea care se dezvaluie pe durata a cateva ore.

Notele de baza persista cel mai mult, aproape 24 de ore, chiar daca parfumul pe de-a-ntregul si-a pierdut amploarea.

Un exemplu ? Simplu, sa vedem descrierea parfumului Coco Chanel:
- familia: floral-semiambrat;
- nota de varf: bergamota, note proaspete, crude;
- nota de mijloc: iasomie, trandafir, floare de portocal, piersica;
- nota de baza: vanilie, rasina, opopanax, santal.

Dar asta nu inseamna catusi de putin ca avem "cheia" misterului atractiei acestui parfum de rezistenta! Astazi, parfumurile au fost create in asa fel incat sa nu-si schimbe prea mult aroma odata cu trecerea orelor. Dar, intotdeauna, trebuie sa luam in considerare ca intre mirosul simtit la pulverizare si ceea ce ramane pe piele apare o diferenta, iar acelasi parfum poate mirosi usor diferit, in functie de particularitatile persoanei care-l poarta.

Asadar, parfumul va fi intotdeauna ceva miraculos si plin de emotii ascunse, seducatoare si potrivite cu vibratiile personalitatii noastre.

Sticle ale unor parfumuri comerciale cunoscute: (în sensul acelor de ceasornic începând din stânga sus) Bois De Violette, Serge Lutens, 1992; Angel, Thierry Mugler, 1994; Shalimar, Guerlain, 1925; Beyond Paradise, Estee Lauder, 2003; No. 5, Chanel, 1921 (Pre-1950 bottle); Cabochard, Parfums Gres, 1959 (original bottle); Bellodgia, Caron, 1927; Arpège,Lanvin, 1927 (original bottle); Nombre Noir, Shiseido, 1981; Mitsouko, Guerlain, 1919; Pour Un Homme, Caron,1934.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu